Jak sprzedać firmę? Profil potencjalnego nabywcy!

Jak sprzedać firmę? Profil potencjalnego nabywcy!
Jeśli podjąłeś decyzję o sprzedaży firmy, musisz być świadomy, że podjąłeś decyzję dotyczącą czegoś, co może być najtrudniejszym projektem w Twoim życiu. Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie ten artykuł, aby przekazać Ci kilka wskazówek i tym samym pomóc Ci w tym wymagającym przedsięwzięciu.

Jak skutecznie sprzedać firmę?

Niestety nie ma jednej odpowiedzi na pytanie jak skutecznie sprzedać firmę. Sprzedam firmę. Słowo firma w tym kontekście ma wiele znaczeń i może oznaczać firmę produkcyjną, usługową, hotel czy restaurację, sklep stacjonarny lub biznes internetowy. Może to być również jednoosobowa działalność gospodarcza, ale i organizacja zatrudniająca 15 000 osób. Zatem należy mieć na uwadze, że każdy rodzaj biznesu będzie wymagał indywidualnego podejścia.

Określając optymalną drogę sprzedaży firmy wpierw należy przemyśleć następujące kwestie:

  • Czy moja firma jest sprzedawalna?
  • Jaki jest charakter i rodzaj działalności mojej firmy?
  • Jaki jest profil potencjalnego nabywcy?
  • Czy podjąć się sprzedaży na własną rękę czy zasięgnąć pomocy u profesjonalisty?
  • Jak wycenić biznes na sprzedaż?

Trudności przy sprzedaży

Główną trudnością w sprzedaży firm jest to, że rynek sprzedaży przedsiębiorstw jest rynkiem o niskiej efektywności. Biznes ogłoszenia. Mimo dużej ilości potencjalnych kupców, znalezienie odpowiedniego nabywcy oraz przeprowadzenie transakcji może okazać się bardzo czasochłonne i wymagające. Z tego powodu jest absolutnie konieczne odpowiednie przygotowanie do sprzedaży firmy.

Przykładowe profile inwestorów:

Inwestorzy private equity / inwestorzy finansowi. W zdecydowanej większości przypadków będą wymagali minimalnej wartości inwestycji €5m-€10m+.
Inwestorzy zagraniczni. W większości przypadków ta możliwość jest otwarta dla większych firm. Wyjątkiem są mniejsze firmy niszowe posiadające czołową pozycję rynkową w swoim obszarze działalności.